مدیریت محتوا و بازاریابی

درباره بلاگ

در این وبلاگ شما با مطالب و مقالات آموزشی مربوط به سئو، طراحی سایت و بازاریابی مواجه می شوید.

۷۰ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

مسلما هر کاری که  انجام می شود مشکلات و معایبی دارد؛ همچنین خطر هایی آن را تهدید می کند.


در زمینه طراحی سایت برای تجارت الکترونیک، خطر های  زیادی باید در نظر گرفته شود که مهمترین مسئله در بستر جهانی اینترنت که همگان به آن دسترسی دارند، مسئله امنیت تبادل اطلاعات می باشد.


 


چند نمونه از چالش ها و خطر های موجود که باید در طراحی سایت ها برای کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترو نیک با آنها آشنا باشیم، این  موارد می باشند:


قانون گذاری در موارد به وجود آمدن تخلفات الکترونیکی

حریم  خصوصی در دنیای مجازی و شبکه جهانی اینترنت

امنیت معاملات

امنیت مبادلات

تعرفه های خدمات الکترونیکی

قانون مالیاتی بر روی معاملات الکترونیکی

حفظ مالکیت مادی و معنوی در دنیای مجازی

 


طراحان سایت باید این تهدید ها را برای وب سایتی که طراحی می نمایند، در نظر بگیرند. زیرا طراحی سایت آنها بدون در نظر گرفتن این موارد می تواند به راحتی هک شود و از دست برود.

site design

تجارت الکترونیک ( e-commerce  ) ابتدا در سال های  ابتدایی دهه ی 60 میلادی، زمانی که شرکت های حمل و نقل و برخی شرکت های کوچک فروشنده کالاها،  قصد داشتند دفاتر بدون کاغذ داشته باشند، ایجاد شد.


در اواسط دهه ی 70 میلادی نیز توسط کارگروه تایید استاندار های بین المللی تایید شد و به عنوان استانداردی برای تمامی شرکت ها، به آنها معرفی شد.


البته با توجه به هزینه بالای اتصال به شبکه ها در آن زمان توسط شرکت های اندکی که آنها نیز اغلب در اروپا و آمریکا بودند، و دسترسی راحت تری به شبکه می توانستند پیدا کنند، مورد استقبال قرار گرفت. زیرا در آن زمان نه مفهوم طراحی سایت به این شکل رواج داشت و نه شبکه جهانی اینترنت مثل امروز در دسترس همگان قرار میگرفت.


اما با شروع دهه ی 90 میلادی و آفرینش مفهوم html و اینترنت، تجارت الکترونیک وارد بعد و دوره ی تازه ایی شد.


کم کم اکثر شرکت های بزرگ اقدام به طراحی سایت هایی برای معرفی خود نمودند و مفهوم فروش از طریق این وب سایت ها از سال 97 میلادی بسیار گسترش پیدا کرد.


البته در نزدیکی سال 2000 میلادی و به وجود آمدن بحران 2KY که با توجه به صفر شدن تمام تاریخ ها در ابتدای این سال، میزان چشمگیری از درصد فروش از طریق وب سایت ها کاهش پیدا کرد و دغدغه ی بزرگی برای حل این مشکل برنامه نویسان کامپیوتر و طراحان سایت را فرا گرفت؛ که البته خیلی زود این مشکل با اندیشه ی مهندسان فناوری اطلاعات و برنامه نویسان حل شد.


ولی از سال 2001 میلادی تا به امروز، تجارت الکترونیک روز به روز افزایش پیدا کرده است و امروزه مهمترین رکن در طراحی  سایت ها، ایجاد یک فروشگاه اینترنتی می باشد.

site design
۲۸ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۴۱

مزایای تجارت الکترونیک چیست؟

دسترسی تمام مردم جهان به اینترنت و گسترش روابط الکترونیکی از طریق وب سایت ها، باعث به وجود آمدن تجارتی پر سود و بدون محدود های جغرافیایی و مکانی و فیزیکی شده است. در طراحی سایت هایی که امروزه کار تجارت را انجام می دهند، جذب مخاطب و مشتریان تبدیل به رقابتی برای کسب درآمد در اینترت شده است.


مهمترین مزایای تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک را این موارد می توان داست:


حذف محدودیت های مکانی و زمانی

کاهش هزینه های تولید

افزایش درصد فروش

دسترسی آسان به اطلاعات لازم

جهانی شدن تجارت

کاهش هزینه های معملاتی و زمان انجام کار

حذف دلال ها و واسطه ها

 


امروزه علم طراحی سایت از تمام این مزیت ها استفاده کرده و وب سایت هایی با بهترین و بیشترین بازدید در زمینه تجارت آن وب سایت طراحی می نمایند؛ تا منجر به کسب و کار الکترونیک از طریق طراحی سایت های شرکت ها شوند.

site design

همانگونه که گفتیم کسب و کار الکترونیکی که ما از طریق طراحی سایت ها به آن می خواهیم دست پیدا کنیم، شامل، تلفیق و پیوند دادن سیستم ها، فرآیند های درون سازمانی، زنجیره تامین منابع می باشد، که با استفاده از اصول و فناوری های طراحی سایت جدید و ابزار اینترنت مناسب به این هدف دست خواهیم پیدا کرد.

 

کسب و کار الکترونیک را بسته به نوع ارتباطات در آن، در 8 مدل معرفی می نمایند:

 

مصرف کننده با مصرف کننده ( C to C  )

شرکت با شرکت ( B to B  )

شرکت با مصرف کننده ( B  to C  )

مصرف کننده با شرکت ( C  to B  )

شرکت با دولت ( B  to G  )

دولت با مصرف کننده ( G to C  )

شرکت با کارکنان ( B to E  )

دولت ها با دولت ها ( G to G  )

 در طراحی سایت باید به این روابط شناخت داشته باشیم و در طراحی سایت خود با توجه به این روابط، وب سایت های خود را طراحی کنیم؛ تا مخاطبان و کاربران این وب سایت ها بتوانند از امکانات آنها استفاده بهینه را داشته باشند.

site design

همانگونه که در تعریف کسب و کار الکترونیک گفتیم، کسب و کار الکترونیک معنایی جامع تر از تجارت الکترونیک را دارد.


تجارت الکترونیک، بیشتر بر روابط خارجی و بیرونی شرکت ها و افراد از طریق وب سایت ها تکیه دارد، در حالی که کسب و کار الکترونیک علاوه بر این ارتباطات خارجی شرکت ها و سازمان ها، به راهکارهایی که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم، تمرکز و توجه نیز دارد.

site design
۲۸ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۳۷

کسب و کار الکترونیک چیست؟

کسب و کار الکترونیک معنا و مفهومی عام تر و کلی تر نسبت به تجارت الکترونیک دارد.


اولین بار توسط شرکت IBM در سال 97 میلادی این مفهوم عنوان شد، که تجارت الکترونیک را  نیز شامل می شد. همچنین به راهکار هایی در خود داشت که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم.


 


کسب و کار الکترونیکی شامل این موارد می باشد:


تجارت الکترونیک

هوشمندی شرکت ها

مدیریت روابط شرکت ها

مدیریت زنجره ی تامین منابع داخلی شرکت

برنامه ریزی بر روی منابع شرکت

 


مهندسین فناوری اطلاعات و طراحان سایت و برنامه نویسان وب سایت، امروزه به دنبال طراحی سایت هایی با چارت های مشخص هستند که مشخصه بارز این طراحی سایت، هدف تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک می باشد.

site design
۲۸ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۳۷

تجارت الکترونیک چیست؟

طراحی سایت ها امروزه به سمت تجارت الکترونیک می روند. به طور کلی و در معنای جامع اگر بخواهیم تجارت الکترونیک را تعریف کنیم، هرگونه  خرید و فروش و معامله و همچنین ارائه خدمات و انتقال سرمایه را که از طریق ارتباط های اینترنتی و دیجیتالی انجام شود را تجارت الکترونیک می نامند.


در معنای که اتحادیه اروپا در سال 97 میلادی تجارت الکترونیک را معرفی کرده است، تجارت الکترونیک، تجارتی ست که  بر پردازش و انتقال الکترونیکی دادهها، شامل مـتن، صـدا و تصـویر مبتنی میباشد.


در طراحی سایت ها امروزه طراحان سایت با مطالعه مباحث تجارت الکترونیکی، هدف دارند که وب سایت هایی طراحی کنند که در زمینه تجارت الکترونیک بتواند مشتریان بازار خود را جذب نماید.

تجارت الکترونیک چیست

site design
۲۸ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۳۳

آموزش بازاریابی اینترنتی

برای آموزش بازاریابی اینترنتی ابتدا باید با مفاهیم آن آشنا شویم. مفاهیم از قبیل تجارت الکترونیک و برند سازی و کسب درآمد در اینترنت و قواعد بازاریابی اینترنتی و نماد اعتماد الکترونیکی یا ای نماد و... از این قبیل می باشند.


شما می توانید با کلیک بر روی سوالات زیر با مفاهیم مربوطه آشنا شوید، و از طریق این دانش بدست آمده، شروع به راه اندازی و طراحی یک سایت برای تجارت و کسب و کار خود نمایید. 


ضمنا توجه داشته باشید که مطالعه این بخش و راه اندازی یک وب سایت فقط کافی نمی باشد، برای این امر و اینکه ما در اینترنت بتوانیم بازاریابی خوب و بازار هدف و مشتریان زیاد داشته باشیم، لازم است تمام نکات طراحی سایت را رعایت نمایید، که می توانید با مطالعه کامل مقالات طراحی سایت، با آنها آشنا شوید.


 


مهمترین نکته در طراحی اینگونه سایت ها بهینه سازی سایت می باشد، که سفارش اکید دارم ابتدا بخش بهینه سازی سایت یا سئو را قبل از تمام این نکات مطالعه نمایید.


بازاریابی اینترنتی چیست؟


راز درآمد فوق العاده در بازاریابی اینترنتی چیست؟


قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟


چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟


برند سازی چیست؟ یا برندینگ چیست؟


مزیت های برند سازی چیست؟


انواع برند سازی چیست؟


کمپین برند سازی چیست؟ 



site design

CTR یا Click Through Rate از نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش آدرس و نام برند در نتایج جستجو بدست می آید. اگرCTR  هرچه مقدار بیشتری را نمایش دهد بیانگر آن است که نتایج نشان داده شده برای کاربران مطلوب تر بوده است. برای همین است موتور های جستجو کننده CTR  را یکی از معیار های خود برای تعیین رتبه سایت قرار داده اند چرا که هرچه کلیک بر روی نتیجه ای بیشتر باشد احتمالا نتیجه مناسب تری باید داشته باشد.


Administrator\files\UploadFile\ctr2.jpg


فرض کنید سایت X با جستجوی کلمه کلیدی Y روزی 1000  بار در نتایج جستجو موتور مرورگرهها نمایش داده می شود و 100نفر بر روی آن نتیجه کلیک می کنند. با توجه به فرمول محاسبه بالا CTR آن برابر با 0.1 است. اما اگر به جای 100 نفر 200 نفر در روز کلیک داشته باشد CTR برابر با 0.2 خواهد بود.


محققان استرالیایی برای درک بهتر این موضوع و پی بردن به تاثیر CTR بر سئو آزمایشی به صورت زیر ترتیب داده اند.


در طی دو هفته از 100 نفر محقق خواسته شد که کلمه کلیدی خاصی را جستجو کنند و بر سایت خاصی از نتایج کلیک کنند و CTR  آن سایت را بالا ببرند. آگر گوگل معیار CTR  را در امتیاز دهی و رتبه بندی خود تاثیر دهد باید نتایج را جابجا کند.


همانطور که انتظار می رفت رتبه سایت کلیک شده به سرعت جایگزین سایت رقیب شد. البته ناگفته نماند که معیار های دیگری نیز در این بررسی تاثیر گذار بوده است و نمی توان فقط تاثیر یکی از معیار ها را اندازه گیری کرد.

Administrator\files\UploadFile\si2.jpg

site design

همانطور که می دانید سئو سیاه روشی غیر قانونی است که گوگل به صورت جدی با آن برخورد می کند وبمسترانی که از هزار و یک روش می خواهند گوگل و کاربران را برای بازدید بیشتر فریب بدهند.


جالب اینجاست که برخی از وبمستران سئو سیاه را به دیگر وبمستران تازه وارد آموزش می دهند و آن را امری عادی تلقی می کنند. شاید آن وبمستر تازه کار سایت تازه تاسیس خود را بتواند به رنکینگ مد نظر خود حتی بیشتر از آن برساند آما فراموش نکنید که باد آورده را باد می برد! پس بهتر از همان ابتدا از تکنیک های سئو سفید استفاه کنیم با آنکه دیرتر و سختر به نتیجه میرسد اما از پایداری بسیار زیادی برخوردار است و در صورت تغییر الگوریتم گوگل سایت شما در امنیت سیر می کند (برای مطالعه ی بیشتر به مقاله روند تغییرات سئو در سال 2015 مراجعه کنید ).


Administrator\files\UploadFile\whitehatvsblackhat-1024x731.jpg


در این مقاله به معرفی مهمترین روش های سئو سیاه که هرگز نباید استفاده کرد میپردازیم :


Keyword stuffing (تراکم بیش از حد کلمه کلیدی)


متاسفانه برخی از مدیران سایت جدا از آنکه  بین برچسب و کلمات کلیدی فرقی قائل نمی شود یک لیست بسیار طولانی از کلمات کلیدی تهیه می کنند. که این کار یک نوع سئو سیاه به حساب می آید.


Doorway Pages (صفحات کاذب و یا راهرو)


تنها استفاده صفحاتی که وجود خارجی ندارند برای انتقال کاربر به صفحه اصلی سایت می باشد. به زبان ساده تر کاربر یک کلمه کلیدی خاص را در موتور جستجوگر سرچ میکند  و در نتایج آورده شده با این صفحه مواجه میشود و بلافاصله پس از کلیک بر روی عنوان سایت به جای آنکه وارد صفحه مد نظر شود وارد سایتی نا مربوط می شود.


Create back link with wrong method (ساختن بک لینک به روش اشتباه )


برای ایجاد بک لینک شیوه های زیادی وجود دارد اما استفاده از برخی بک لینک هایی که به صورت غیر عادی ایجاد شده اند ممکن است بر سئو تاثیر مخربی بگذارد. مثلا با وارد شدن به یک سایت، در قسمت نظر دهی یک لینک به سایت خود ایجاد کنید. البته با استفاده از nofollow این کار ممکن نمی باشد اما کارهایی نظیر لینک گذاری در قسمت نظر دهی کاری اشتباه است.


Invisible text (نوشته پنهان)


از دیگر روش های فریب دادن گوگل ایجاد یک متن مخفی در صفحات سایت است.


با آنکه گوگل اقدامات فراوانی برای برخورد با سئو کاران کلاه سیاه انجام میده اما باز هم افرادی هستند برای کسب منافع کوتاه مدت از نقاط ضعف گوگل سئو استفاده کنند.


 سئو وبهینه سازی سایت یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت است. همانطور که گوگل اشاره کرده است "برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه کنید" و هرگز بدون تحقیق اعمالی را که در سایت ها می خوانید ویا دیگران به شما توصیه می کنند را انجام ندهید.

site design